Kollár Kinga

Megfejtette a lakájmédia, hogy miért lassúak a magyar vonatok: Kollár Kinga!

Ország

“Brüsszel miatt nem újultak meg a kórházak és a vasút – mégis ezekkel kampányol Magyar Péter” – hülyíti olvasóit a kormány szócsövévé silányított Magyar Nemzet.

A cikk felidézi: „Ki ne emlékezne rá, hogy Magyar Péter nemcsak a kórházakkal, hanem a vasúttal is kampányolt? Pont azokon a vonalakon hőbörgött, amelyeket az unió miatt nem újítottak fel.”

A lap szerint Brüsszel pontos nyilvántartást vezet arról, hogy Magyarország milyen fejlesztésekre szeretné felhasználni az uniós támogatásokat, ám az EU vezetői politikai indokokra hivatkozva tartják vissza a pénzt. A cikk megjegyzi: eközben „Magyar Péter éppen azokon a helyeken bukkan fel és kampányol, legyen az kórház vagy vasúti vonal, amelyek felújítása, modernizálása az uniós pénzek visszatartása miatt késik.”

A témát újabb fénybe helyezte Kollár Kinga, a Tisza Párt európai parlamenti képviselője, amikor egy bizottsági meghallgatáson „leplezetlen őszinteséggel” beszélt arról, hogyan segíti a brüsszeli politika a Tisza párt választási esélyeit. A Magyar Nemzet kiemeli: eddig a sajtóban főleg Kollár Kinga azon kijelentései jelentek meg, amelyek az elmaradt kórházi fejlesztéseket érintették, de a politikus a vasúti helyzetről is beszélt.

A cikk idéz néhány kiragadott részletet Kollár Kinga európai parlamenti felszólalásából:

„Azt kell mondanom, hogy ez nagyon hatékony volt, hozzávetőlegesen 21 milliárd eurót függesztettek fel a Magyarországnak járó támogatásokból, amelyekből egymilliárdot már el is vesztettek a magyarok. És ennek nagyon súlyos hatása volt a magyar államra. Nem tud befektetni a közszolgáltatásokba. (…) Arra gondolok, hogy példát is említsek, az RRF programból ötven kórházat lehetett volna felújítani, ami nem történt meg. Ha a magyar vasútvonalakat nézzük, ez egy tragédia. Néhány vonalon a vonatok sebessége alacsonyabb, mint 150–170 évvel ezelőtt.”

A Magyar Nemzet emlékeztet: „Magyar Péter korábban heteken keresztül hőbörgött azokban az egészségügyi intézményekben, amelyek fejlesztése az unió miatt egyelőre nem valósulhatott meg.” A cikk szerint mindezek után „Magyar Péter azokon a vasúti vonalakon is feltűnt – súlyos kritikákat megfogalmazva egyebek mellett az utazási idővel összefüggésben –, amelyek modernizációját a magyar állam kénytelen volt felfüggeszteni, hiszen az EU egyértelműen politikai okokból visszatartja az ezekhez szükséges forrásokat.”

Papp László is felült a dilivonatra:

Papp László

Papp László szerint az alig egy éve működő Tisza Párt miatt maradtak el a debreceni fejlesztések